Radio Vallis Aurea - Požega (logo)

rva.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o ovome možete pročitati ovdje . Nastavkom pregleda web stranice rva.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice rva.hr kliknite na "Slažem se".

slažem se

Radio Vallis Aurea

90,2 MHz 96,7 MHz

Live stream slušajte nas online

Učenici Tehničke škole u Požegi uključeni u CRISS projekt

Učenici Tehničke škole u Požegi uključeni u CRISS projekt

Tijekom ove nastavne godine tri razredna odjela Tehničke škole u Požegi (zanimanje tehničar za računalstvo – 1.f i 2.f, strojarski računalni tehničar – 1.a) bila su uključena u međunarodni CRISS projekt . Uključeni su u projekt posredstvom CARNET-a koji je partner na projektu CRISS zadužen za pilotiranje CRISS modela digitalnih kompetencija i platforme na razini Hrvatske.

Autor: RVA
Fotografija:
Datum:
Broj pregleda: 194

Tijekom ove nastavne godine  tri  razredna odjela Tehničke škole u Požegi (zanimanje tehničar za računalstvo – 1.f  i 2.f, strojarski računalni tehničar – 1.a) bila su uključena  u međunarodni CRISS projekt (Demonstration of a scalable and cost-effective cloud-based digital learning infrastructure through the Certification of digital competences in primary and secondary schools). Uključeni su u projekt posredstvom CARNET-a koji je partner na projektu CRISS zadužen za pilotiranje CRISS modela digitalnih kompetencija i platforme na razini Hrvatske.

 

Svrha je projekta razvoj i implementacija digitalne platforme za stjecanje, vrednovanje i certificiranje digitalnih kompetencija učenika u osnovnim i srednjim školama. Testiranje CRISS platforme provodi se kroz masovni pilot s više od 490 škola, uključujući 25 400 učenika i 2290 nastavnika u nekoliko europskih zemalja. U Hrvatskoj sudjeluje 21 škola s preko 1000 učenika i oko 100 nastavnika. 

 

 

CRISS projekt počeo je 1. siječnja 2017. godine, a trajat će do 31. prosinca 2019. godine. Ukupna vrijednost projekta je oko 6 milijuna eura, od čega će Europska komisija financirati najviše 4,87 milijuna eura. Koordinator CRISS projekta je britanska kompanija EXUS Software LTD, a u projektu sudjeluje ukupno četrnaest  partnera. Među njima su javne ustanove, neprofitne ustanove, sveučilišta, mala i srednja, kao i velika poduzeća iz osam  europskih zemalja. Hrvatski partneri na projektu su Fakultet organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu, koji ima ključnu ulogu u pripremi i provedbi projekta te Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNET. Projekt  se financira iz okvirnog programa Europske unije za istraživanja i inovacije Obzor 2020.

 

CRISS platforma učenicima omogućuje razvoj digitalnih kompetencija u razredu kroz nastavu u različitim predmetima, a nastavnicima praćenje razvoja učeničkih kompetencija te poticanje na daljnji razvoj tijekom učenja.

 

Pet je područja digitalnih kompetencija: digitalno građanstvo, digitalna komunikacija i suradnja, pretraživanje i upravljanje digitalnim informacijama, kreiranje digitalnog sadržaja te digitalno rješavanje problema.

 

Rješavanjem zadataka iz različitih scenarija učenja učenici postižu određene podkompetencije. CRISS-ova stranica za analizu napretka prikazuje detalje vezane uz postignuća učenika te  prikazuje popis značaka (dovršene podkompetencije). Pri rješavanju zadataka učenici su koristili i upoznali različite digitalne alate pri čemu su izrađivali umne mape, vremenske trake, stripove, plakate te zajedno u grupama izrađivali prezentacije i dokumente. Učenici su vrlo aktivno sudjelovali u izradi zadataka te pokazali iznimnu zainteresiranost za prikazane radove. Osim toga, sudjelovali su u samorefleksiji i vršnjačkoj refleksiji vrednovanjem vlastitih digitalnih kompetencija i radova svojih razrednih kolega.

 

Svi učenici uključeni u projekt stekli su određene podkompetencije. Među njima, s najviše stečenih digitalnih podkompetencija  istaknuli su se učenici  Luka Blažević (2.f) i Emanuel Grbac (1.f).

 

Mentori učenicima u pilot projektu su profesori Marina Mirković i Tomislav Živković. Nastavnici u projektu  imali su stručnu podršku djelatnika CARNET-a, te  mogućnost sudjelovanja u međunarodnom masovnom otvorenom online tečaju (MOOC) o CRISS projektu i platformi.

 

 

CRISS-ov okvir za vrednovanje digitalnih kompetencija detaljno je razrađen i  na jednostavan način pomaže nastavnicima u analizi i procjeni učeničkih kompetencija. Učenicima i nastavnicima u projektu bilo je  zanimljivo i korisno iskustvo sudjelovanja u testiranju digitalne platforme koja će nakon evaluacije i analize projekta vjerojatno naći  primjenu u nastavnom procesu u zemljama Europe.

 

 

 

Odgovorite na anketu Radio Vallis Aurea najčešće slušate?