Radio Vallis Aurea - Požega (logo)

rva.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o ovome možete pročitati ovdje . Nastavkom pregleda web stranice rva.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice rva.hr kliknite na "Slažem se".

slažem se

Radio Vallis Aurea

90,2 MHz 96,7 MHz

Live stream slušajte nas online

Korak naprijed - učenici Ekonomske škole Požega odlaze na stručnu praksu u Englesku

Korak naprijed - učenici Ekonomske škole Požega odlaze na stručnu praksu u Englesku

Mobilnost sudionika je važan dio razvoja i modernizacije Ekonomske škole Požega, jer kako kažu, kao srednjoj strukovnoj školi izuzetno su im zanimljivi projekti koji jačaju učenička strukovna znanja, kompetencije i vještine.

Autor: Magdalena Saveski
Fotografija: Magdalena Saveski
Datum:
Broj pregleda: 1064

Projekt pod nazivom Korak naprijed, novi je projekt Ekonomske škole Požega, za koji je u okviru Erasmus+ programa školi odobrena financijska potpora u iznosu od 84.006,00 EUR. Riječ je o projektu KA1 tipa koji će omogućiti učenicima četverogodišnjih obrazovnih profila (ekonomistima, komercijalistima, upravnim referentima i hotelijersko - turističkim tehničarima) obavljanje stručne prakse u inozemstvu, točnije u gradu Torquayu u engleskoj pokrajini Devon. Školi je prethodnih godina već dvaput odobren ovakav tip projekta pa su hotelijeri Ekonomske škole Požega putovali u dva navrata u Irsku, no ovaj su put tražili mobilnost za veći broj učenika različitih profila i projekt je Europska komisija odobrila. Projekt traje jednu školsku godinu, 2018./19., a omogućit će mobilnost 34 učenika podijeljenih u dvije skupine: prva će putovati u siječnju, a druga u lipnju 2019. Mobilnost sudionika je važan dio razvoja i modernizacije Ekonomske škole Požega jer kako kažu kao srednjoj strukovnoj školi izuzetno su im zanimljivi projekti koji jačaju učenička strukovna znanja, kompetencije i vještine. Više o ovoj temi rekle su nam profesorce Ekonomske škole Požega, Lidia Gerstman, koordinatorica projekta i Ksenija Krizmanić Horvat, članica projektnog tima.

O kakvom projektu je riječ?

Lidia Gerstman : Riječ je o projektu koji omogućuje učenicima strukovnih zanimanja odlazak na obavljanje praktične nastave u inozemstvu, unutar programa Erasmus + u sklopu kojeg EU zadnjih desetak godina potiče i omogućuje da učenici napuste područje u kojemu inače obavljaju svoju obrazovno odgojnu djelatnost i stručnu praksu i da nauče nova znanja u nekom drugom dijelu Europe. Mi smo aplicirali prošle godine s projektom tipa K1 02. Znači odlazimo u Englesku, ondje imamo partnera u gradu Torquayu koji se nalazi u pokrajini Devon. Ide 34-ero učenika koji su odabrani i to u dva termina tijekom ove školske godine.

Kada kreće stručna praksa?

Lidia Gerstman : Projekt je započeo s 1. rujna ove godine. Učenici su već uključeni u projektne aktivnosti i dobar dio posla smo već odradili. Organizacija je bila solidna s obzirom na to da nam je prvi put da smo u tako jednom velikom projektu. Maturanti odlaze na praksu u siječnju od 6. do 19. siječnja iduće godine zato što će im kasnije doći obveze vezane uz državnu maturu i završne ispite, a učenici trećih razreda praksu će obaviti u lipnju.

Koja tvrtka je u pitanju?

Lidia Gerstman :Tvrtka je iz Torquaya,The Training Partnership UK (TTPL).

Hoće li svi raditi u istoj tvrtki ili će biti podijeljeni?

Lidia Gerstman: Naša tvrtka partner je nama posrednička tvrtka i oni nam traže partnere u drugim tvrtkama, na području jugozapadne Engleske, odnosno pokrajine Devon. Radi se o tvrtkama koje su voljne primiti učenike, tako da će biti omogućena praksa za sva četiri naša obrazovna profila. Učenici su najavili što bi mogli i željeli raditi, pa će se pokušati pronaći tvrtke i poslovi najbliži onima koje bi radili da su na praksi u svojoj zemlji. Po dvoje učenika trebalo bi raditi u po jednoj tvrtki. Mi smo poslali preliminarne dokumente sa životopisima učenika, s aplikacijskim upitnicima, medicinskim stanjem, pa će prema tim dokumentima biti izrađen takozvani Tailor Made program napravljen posebno za svakog učenika.

Gdje će biti smješteni učenici

Lidia Gerstman : Bit će smješteni u obiteljima. Imat će puni pansion. Provodit će i svoje slobodno vrijeme s tim obiteljima, pa će imati i uvida u engleski način života i njihovu kulturu življenja. Zatražili smo da ih bude barem po dvoje jer smatramo da će se osjećati ugodnije ako pored sebe imaju nekoga koga poznaju.

Je li praksa plaćena?

Lidia Gerstman: Nije plaćena, ali nam oni omogućuju neplaćeno iskustvo rada u Engleskoj, to tako funkcionira u sklopu Erasmusa, a iz doznake koju smo mi dobili od EU učenicima će sve biti plaćeno od povratne avionske karte, javnog prijevoza, uključujući i džeparac za koji smatramo da je vrlo pristojan, tako da roditelji nemaju nikakvog troška i ništa ne moraju plaćati za njih.

Što učenici dobivaju ovom stručnom praksom?

Lidia Gerstman: Ono što mi uvijek naglašavamo u svakom projektu a to je mogućnost da stvore jasniju sliku u glavi o svojim postignućima do sada ali i koje su im mogućnosti za dalje. Dobit će neke malo drukčije ishode praktične nastave i praktičnih predmeta nego što dobivaju ovdje kod nas, ali dobit će priliku malo proširiti europsku dimenziju svoje svijesti i otići negdje gdje možda sami nikada ne bi imali priliku.Velika je vrijednost da dijete stekne samopouzdanje na jedan drugačiji način, a Erasmus plus je jako dobro postavljen i djeca mogu dobro profitirati iz toga.

Na koji način su odabrani učenici?

Ksenija Krizmanić Horvat : Razmišljali smo puno o tome što i na koji način bismo mogli vrednovati, odnosno valorizirati, na koji način ih rangirati, pa smo krenuli od najjednostavnijeg, a ujedno i najsveobuhvatnijeg kriterija. To je naravno opći uspjeh u svim razredima, budući da je jezik projekta engleski onda smo uzeli u obzir i opći uspjeh iz engleskog jezika kroz sve godine njihova školovanja, morali su napisati motivacijsko pismo, uzeli smo u obzir i njihovo vladanje, gdje su dobivali pozitivne bodove, valorizirali smo i sva njihova natjecanja, tako da su i tu mogli dobiti bodove. Ključan je bio i razgovor na engleskom jeziku gdje su učenici morali pokazati svoje jezične kompetencije. Prema ukupnom zbroju bodova sastavili smo i rang liste imali smo i mogućnost žalbenog roka, ali nismo imali niti jednu žalbu.

Kakvo je bilo zanimanje učenika za projekt?

Ksenija Krizmanić Horvat : Bilo je u granicama onoga što smo i očekivali, nije to niti preveliko ali niti premalo zanimanje, rekli bismo da je to realna brojka koju smo i očekivali. 50 učenika se prijavilo 34 ih sudjeluje u projektu i to je sasvim optimalno. Ali smatram kako će vrijeme pokazati kroz nekakve buduće projekte da će taj interes učenika samo rasti.

Krenule su i pripreme što one obuhvaćaju?

Lidia Gerstman : Pripreme su u punom jeku, prvenstveno je tu riječ o jezičnim pripremama za koje smatramo da su njima najpotrebnije, poticat će ih se na dijalog budući da imamo iskustva da dobar dio učenika ne razgovara puno na engleskom i izbjegavaju to kada god mogu pa im nedostaje malo ta fluentnost, nisu sigurni u sebe, pa ćemo to kroz te pripreme pokušati izbrusiti kroz 20 sati jezičnih priprema, a ujedno ćemo odraditi i kulturološke pripreme. Proučit ćemo gdje se nalazi Torquay, kakva je klima, temperature, kakav je engleski mentalitet i dr. Nastojat ćemo usvojiti neka pravila ponašanja da ne uvrijedimo svoje domaćine, dogovoriti što ćemo im ponijeti za poklon, čime možemo predstaviti hrvatsku kulturu, dogovoriti izlet u London, u okolne gradove itd. Ostaju nam još poslovne pripreme gdje će sa svakim pojedinim smjerom raditi profesorice projektnog tima koje su zadužene za pojedini smjer.

Znamo koje dobre strane ova stručna praksa ima za učenike, no pretpostavljam da je to veliki izazov i za profesore?

Ksenija Krizmanić Horvat :
Je, veliki je izazov, nema dana da ne razmišljamo o tome na koji način ćemo mi to njima valorizirati, kako ćemo ih ocijeniti, kako ćemo pratiti ishode koje oni trebaju tamo ostvariti. Ono što je bitno naglasiti da su učenici dužni odraditi praksu. Oni koji ne idu u Englesku praksu će odraditi ovdje. Moraju donijeti potvrde, voditi dnevnik rada, pisati seminar, to im je uvjet za upis u sljedeću godinu odnosno završetak školovanja ako se radi o učenicima četvrtih razreda. Isto to će odraditi i učenici koji idu na stručnu praksu u Englesku. U tom smjeru teku sva naša promišljanja kako ćemo osmisliti sve to skupa, kako će oni voditi te svoje zabilješke, dnevnike, koje će potvrde donijeti i seminarski rad koji će pisati kad se vrate. Promišljanja je puno, nadam se da ćemo uspjeti napraviti najbolje rješenje i za njih i nas. Ovo je prvi naš takav jedan veliki projekt u kojemu sudjeluju sva četiri obrazovna profila i nadam se da ubuduće sve što naučimo iz ovog projekta primijenit ćemo i u budućnosti.

Svoja očekivanja od projekta Korak naprijed s nama su podijelili i neki od učenika koji putuju u Englesku, Valentina Grbeš učenica 4. razreda Ekonomske škole Požega – smjer ekonomist i Patrik Pavelić, učenik 3. razreda – smjer ekonomist. Otkrili su nam zašto su se odlučili prijaviti u ovaj projekt.

Valentina Grbeš :
U smjeru koji ja pohađam nema baš puno praktične nastave, a sav doticaj s nekim praktičnim stvarima je kroz našu vježbeničku tvrtku u sklopu nastave. Smatram stoga da bi bilo dobro da i sama stekne to praktično iskustvo, a kroz ovaj projekt će mi to biti omogućeno.

Patrik Pavelić : Ja sam se također prijavio iz istog razloga kao i Valentina, ali i zato što će ovo biti dobra prilika za upoznati druge ljude, drugačiji način života i rada u drugoj državi, odnosno Engleskoj.

Što očekujete od odlaska u Englesku?

Valentina Grbeš : Očekujem stjecanje radne discipline i da osjetim radnu atmosferu jedne tvrtke. Ali isto tako i da osjetim način života i kulturu Engleske.

Patrik Pavelić : Očekujem stjecanje jednog sasvim novog životnog iskustva, radne atmosfere u tvrtki, kako se ljudi tamo odnose prema radu, ali ono što me posebno veseli je prilika da iskusim to iskustvo samostalnog života u Engleskoj.

Kakav je bio način prijave za projekt, što ste sve morali napraviti?

Patrik Pavelić : Morali smo ispuniti Google docs formular u kojemu smo morali navesti naše osobne podatke,uspjeh tijekom srednjoškolskog obrazovanja, prosjek ocjena iz engleskog jezika, morali smo napisati motivacijsko pismo, u kojemu smo trebali obrazložiti zašto smo baš mi ti koji bi trebali ići na stručnu praksu u Englesku i koji je naš cilj.

Valentina Grbeš : Nakon toga svi prijavljeni morali su doći na razgovor na engleskom jeziku koji se bodovao za daljnji prolazak, također se bodovalo i sudjelovanje na natjecanjima i nekim drugim projektima.

Krenuli ste i s pripremama, što ste sve do sada odradili?

Valentina Grbeš : Prije priprema smo dobili formulare(CV, Europass i motivacijsko pismo) koje smo morali popuniti, odradili smo neke jezične i kulturološke pripreme i nastavljamo dalje pred nama je još jako puno posla i nemamo ni ti malo lak zadatak. Tako da svi oni koji misle kako nam je super jer idemo u Englesku, neka znaju da ćemo se itekako morati oznojiti i prije i za vrijeme boravka tamo i nakon povratka u Hrvatsku, doista je opsežan posao pred nama.

Veselite li se posjetu Londonu, koji ćete posjetiti prije odlaska u Torquay?

Patrik Pavelić : Naravno da se veselim, obići ćemo neke znamenitosti kao što je Big Ben, mislim da će to biti vrlo zanimljivo iskustvo. Sve u svemu jedva čekam.

Valentina Grbeš : Mene veseli što u prvoj grupi ide puno učenika, idu moji prijatelji, bit će to zanimljivo, putovanje avionom, druženja tamo i sve ono što ćemo doživjeti.






 

Odgovorite na anketu Radio Vallis Aurea najčešće slušate?