Radio Vallis Aurea - Požega (logo)

rva.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o ovome možete pročitati ovdje . Nastavkom pregleda web stranice rva.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice rva.hr kliknite na "Slažem se".

slažem se

Radio Vallis Aurea

90,2 MHz 96,7 MHz

Live stream slušajte nas online

Predstavnici požeških medija posjetili Tehničku školu

Gosti su posvetili pažnju temi nastavnih materijala za učenike od 1. do 4. razreda srednje škole a to su lažne vijesti i dezinformacije u medijima. Riječ je o vrlo aktualnoj temi koja u posljednje vrijeme privlači osobito veliku pozornost stručnjaka, ali i šire javnosti

Autor: RVA/Marina Mirković
Fotografija: RVA/Tehnička škola
Datum:
Broj pregleda: 363

Medijska pismenost jedna je od ključnih vještina za život u 21. stoljeću, potrebna jednako i djeci i odraslima, da bi znali medije koristiti za svoje i opće dobro. Da bi što više djece dobilo priliku upoznati se s osnovama medijske pismenosti, Agencija za elektroničke medije i Ured UNICEF-a za Hrvatsku, pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i Ministarstva znanosti i obrazovanja, u suradnji s brojnim partnerima i medijskim kućama pokrenuli su Dane medijske pismenosti. Od 19. do 21. travnja 2018. godine, ali i tijekom cijele druge polovice travnja pa i početkom svibnja odvijale su se  brojne aktivnosti i događanja kojima je cilj informirati i educirati djecu, roditelje, nastavnike i odgojitelje o toj važnoj temi i vještini.

Povodom obilježavanja Dana medijske pismenosti,  26. travnja 2018. godine Tehničku školu u Požegi posjetili su glavni urednici i voditelji medijskih kuća: Radio Vallis Aurea, Kronika Požeško-slavonska i Soundset Požega.

Soundset Požega, županijski radio Požega predstavila je gospođa Danijela Oroz, voditeljica programa. Radio Vallis Aurea predstavio je glavni urednik, gospodin Slavenko Čuljak (bivši učenik Tehničke škole). O Kronici Požeško-slavonskoj, koja je tjednik i ima web izdanje, govorio je glavni urednik, gospodin Vladimir Protić. Ove medijske kuće imaju manji broj djelatnika i žao im je što se nitko od njih ne bavi istraživačkim novinarstvom kao oblikom novinarstva čijim objavljivanjima prethodi dugotrajno, detaljno i sveobuhvatno istraživanje.

Gosti su učenicima prenijeli svoja iskustva u radu. Prisjetili su se svojih prvih članaka i komentara. Gospodin Protić prvi članak napisao je kao srednjoškolac. Slavenko Čuljak je nakon srednje škole krenuo s radom na radiu.

Kroz nastavu računalstva učenici su obilježili Dane medijske pismenosti te jedan nastavni sat posvetili rješavanju pripremljenih zadataka i kvizova sa portala medijskapismenost.hr te time  sudjelovali  u medijskom opismenjavanju djece u hrvatskim školama.

Gosti su posvetili pažnju  temi nastavnih materijala za učenike od 1. do 4. razreda srednje škole a to su lažne vijesti i dezinformacije u medijima. Riječ je o vrlo aktualnoj temi koja u posljednje vrijeme privlači osobito veliku pozornost stručnjaka, ali i šire javnosti. Cilj je lažnih vijesti, koje se zapravo zasnivaju na nepostojećim ili iskrivljenim „činjenicama“, zavaravanje i manipuliranje publikom. Mediji i suvremene informacijske i komunikacijske tehnologije samo su olakšale i ubrzale dijeljenje takvih informacija pa su i posljedice dalekosežnije.

Učenici su priznali da rijetko slušaju radio i čitaju tiskane novine. Sve događaje i vijesti prate putem internetskih portala odnosno društvenih mreža.  

U zajedničkom druženju u kojem su sudjelovali učenici 2.b i 2.e razrednog odjela  prisjetili smo se i starog „Požeškog lista“, a gospodin Protić je svima prisutnima podijelio najnovije tiskano izdanje Kronike Požeško-slavonske.

Zahvaljujemo gostima na ugodnom susretu. Uskoro slijedi posjet učenika njihovim medijskim kućama kako bi upoznali njihov način rada. Vjerujemo da ćemo idućih školskih godina u daljnjoj suradnji razviti zanimljive projekte iz medijske pismenosti. Neovisno o uključenosti medijskog obrazovanja u obrazovni sustav, važno je da svi odgojno-obrazovni djelatnici, sukladno svojim mogućnostima i znanjima, potiču medijsko obrazovanje koje je postalo neophodno za život u današnjem društvu.

Odgovorite na anketu Radio Vallis Aurea najčešće slušate?