Radio Vallis Aurea - Požega (logo)

rva.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o ovome možete pročitati ovdje . Nastavkom pregleda web stranice rva.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice rva.hr kliknite na "Slažem se".

slažem se

Radio Vallis Aurea

90,2 MHz 96,7 MHz

Live stream slušajte nas online

[FOTO] Putnički promet se vraća na prugu Pleternica – Čaglin

Radove vrijedne 32 milijuna kuna obišao je saborski zastupnik Zdravko Ronko i uprava HŽ infrastrukture

Autor: Slavenko Čuljak
Fotografija: Aleksandar Grlić
Datum:
Broj pregleda: 1574

Radove na obnovi pruge Pleternica – Čaglin obišao je jučer u društvu čelnika Hrvatskih željeznica saborski zastupnik Zdravko Ronko. Kako kaže, Vlada Jadranke Kosor donijela je 2010. godine odluku da se privremeno ukine pruga Pleternica – Čaglin – Našice.

„Prugu nije trebalo zatvarati jer je pokazala svoju opravdanost, ali neki moćni političari su tada kumovali zatvaranju pruge. Građani ovog kraja su tražili da se ponovno uspostavi promet, mnogi su ih odbili primiti, a ja sam ih kao tadašnji gradonačelnik prihvatio i obećao da ćemo se boriti da se ta pruga ponovno uspostavi“, rekao je Ronko.

Dolaskom Vlade Zorana Milanovića uspjelo se dogovoriti obnovu pruge Velika-Požega, koja je također bila pred zatvaranjem i krenulo se u dogovore oko obnove pruge Pleternica – Čaglin – Našice.

„Morali smo imati poticaj za HŽ da krenu to raditi, tako da lokalna razina iskaže zainteresiranost, pa je Grad Požega simbolički sudjelovao u troškovima. Od 150 milijuna kuna, koliko bi trebala biti adaptacija ove cjelokupne pruge, mi smo kao Grad Požega ugovorili 750 tisuća“, dodao je Ronko.

Promjenom vlasti u Požegi 2013. godine, novi gradonačelnik je raskinuo ugovor i HŽ je prekinuo započete radove u koje su do tada uložili oko 19 milijuna kuna.

„Prekid je trajao godinu dana, a ja sam „lobirao i visio“ u HŽ-u i Ministarstvu prometa da se to nastavi. U lipnju su radovi nastavljeni i pruga bi trebala biti gotova do studenog, a možda bude i prije roka gotovo“.

 Ronko je zadovoljan zbog nastojanja, jer to ide u korist građana jedne od najnerazvijenijih općina ne samo naše županije nego i cijele Istočne Hrvatske.

„Nastojat ćemo iznaći način da se iduće godine nastavi pruga Čaglin-Našice, koja je zahtjevnija i traži veće napore i finacijska sredstva. Nadam se da ćemo ponovno uspostaviti „prugu-heroj“ Domovinskog rata, jedinu vezu istoka s ostatkom Hrvatske“, rekao je Ronko te istaknuo da obnove ne bi bilo da pozitivan stav nije dao HŽ putnički promet, koji će odmah po završetku obnove pruge uspostaviti i putnički promet na relaciji Pleternica – Čaglin.

„Ova dionica povezuje tri županije. Između Čaglina i Pleternice uloženo je 32 milijuna kuna, a radi se o zamjeni kolosiječne rešetke i oko 19 tisuća pragova. Očekuje se dovršetak radova u studenom, s tim da je u planu iduće godine nastaviti radove prema Našicama, sa dovršetkom u 2017. godini. Time bi investicija bila kompletno završena“, rekao je direktor održavanja i građenja Infrastrukture Damir Čavar.

„Nakon dovršetka radova, novi vozni red stupa na snagu u studenom te očekujemo da se u njemu nađe i ova dionica“, rekla je predsjednica uprave HŽ infrastrukture Renata Suša. Osim njih, jučerašnjem obilasku prisustvovali su i član uprave HŽ infrastrukture Ivan Vuković te direktor Regionalne jedinice istok HŽ infrastrukture Krunoslav Papić, koji su u Ciglenik simbolično došli iz Pleternice radnim strojem.

Odgovorite na anketu Radio Vallis Aurea najčešće slušate?