Radio Vallis Aurea - Požega (logo)

rva.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o ovome možete pročitati ovdje . Nastavkom pregleda web stranice rva.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice rva.hr kliknite na "Slažem se".

slažem se

Radio Vallis Aurea

90,2 MHz 96,7 MHz

Live stream slušajte nas online

[FOTO]Greenway Slama fest u Latinovcu privukao ekipu iz cijelog svijeta

Slama je "in"

Autor: Aleksandar Grlić
Fotografija: Aleksandar Grlić
Datum:
Broj pregleda: 2071

"Ovdje su svi tako prijateljski nastrojeni, dobri i velikodušni", hvali svoje domaćine Kanađanka Elizabeth Crum. Ona je jučer bila samo jedna od zadovoljnih sudionika jučerašnjeg 2. Greenway Slama festa u Eko Centru Latinovac. Domaće stanovništvo iz Čaglinskog kraja, volonteri iz Litve, Latvije, Portugala, BiH i Kanade, gosti iz Njemačke i Austrije uživali su u bogatom programu do kasnih večernjih sati.

- Dolazim sa zapadne obale Kanade s otoka Vancouver. Ovdje sam na studijskom putovanju. Studiram mirovne studije. Do Latinovca sam došla preko kolegice mog instruktora koja je pohađala kamp prije par godina. Došli smo s grupom iz Bosne i Hercegovine i odlično se provodimo. Tu smo tjedan dana, a odlazimo početkom sljedećeg tjedna. Divim se tome koliko su svi uložili truda da naprave ovaj zadivljujući festival. Pažnja koju nam daju i slastice, hrana su nevjerojatni. Jako je lijepo vidjeti tako povezanu zajednicu, koja je voljna darovati nešto od sebe drugima. I u Kanadi imamo takve zajednice, ja dolazim iz jedne, tako da mi je to sve poznato. Nemamo festivale slame, ali imamo naša mala okupljanja. Nisu tako zapanjujuća, ali ljudi iz drugih zemalja imaju istu rekciju kakvu ja imam sada u Latinovcu. Lijepo je to vidjeti i na drugoj strani svijeta - povjerila nam se Elizabeth Crum iz Campbell Rivera u Britanskoj Kolumbiji.

- Osim Latinovca bili smo i u Orahovici gdje smo se penjali do dvorca. U Kanadi nemamo dvoraca, prilično smo nova zemlja. To je bilo stvarno sjajno za vidjeti. Čak i sama vožnja od granice Bosne i Hrvatske je bila fantastična, farme i brda, imate lijep zemlju. Preporučila bih je svojim prijateljima. Hrvatska i Latinovac su mjesto za posjetiti - zaključuje Kanađanka.

Andrej Macko iz Braniteljske zadruge "Sjeme, panj, umjetnost, život" pokazan nam je svoje unikatne narukvice, prstenje i vješalice od starih žlica i vilica.

- Pa ideja nije problem, svaki dan izroni neka nova, pitanje je koliko je se uhvatiš i potrudiš realizirati. U par minuta napravim prsten ili narukvicu, radim to već 10 godina. Najdraže vilice i žlice su mi one s kraja 19 stoljeća do sredine 20. stoljeća. Nalazim ih po antikvarijatima, kod Roma, po buvljacima, na internetu. Teže je naći zanimljiv primjerak, najdraži mi je materijala alpaka s kraja 19. stoljeća. Materijal ima neku dozu srebra u sebi, a jamu dodam kružni oblik te cvijet, biljku ili životinju. Nešto napravim od vilice koja ima četiri kraka. Prošle godina sam pokazivao ljudima kako se radi kuća od blata, ove godine sam ipak odlučio malo u hladovini uživati. Slama fest je i Latinovac su mi dragi, tu smo blizu , živim nekih 25 kilometara daleko, prijatelji su tu i ljudi koji se bore za probitak slame - ispričao nam je Andrej Macko iz Oriovčića u susjednoj Brodsko-posavskoj županiji.

- U Latinovac sam došao preko gospodina Milana Šćekića "Sadnica mira" iz Zavidovića. Došli smo volontirati prošle nedjelje, a sutra idemo nazad. Latinovac je prelijepo mjesto za odmoriti i tu budu predobri ljudi, predobra je organizacija. Pohvalio bih gospođicu Danijelu. Sviđa mi se i ovo je jak poseban događaj. Svakako ću posjećivati Latinovac sljedećih godina. Slama fest je jako dobra ideja za kopirati u bilo kojem gradu i selu, ako to dozvoljava prostor i infrastruktura - rekao nam je Ćamil Brkičević, 20-godišnji volonter iz Gračanice u BiH.

- Danas smo ovdje imali priliku vidjeti brojene kreativne radionice izrade prirodne kozmetike, ekoloških sredstava za čišćenje i uzgoj gljiva u slami, vezenje i izradu hvatača snova te nakita od pribora za jelo, izrade skulptura i kućica od slame. Pored toga imamo i kulturni program gdje su volonteri i volonterke iz Litve, Latvije, Portugala, BiH i Kanade pripremili program za naše posjetitelje. Tu su i Gosti iz Osijeka koji će žonglirati s vatrom. Prošle godine smo bili i dio velikog projekta prekogranične suradnje Mađarske i Hrvatske pa su bili i brojni gosti iz Mađarske koji su bili dio priče. Najbitnije je da ovo postane tradicija i da se ljudi dobro zabave. Ove godine smo imali jako veliku podršku sela. Žene iz sela su nam ispekle jako puno kolača. Ljudi su nam pomogli u izradi skulptura. Tako da je selo baš aktivno sudjelovalo u pripremi svega. Hrana koju smo imali je također pripremljena od čovjeka iz sela - ispričala nam je na kraju Danijela Beretin,  organizatorica Slama festa 2015.

Odgovorite na anketu Radio Vallis Aurea najčešće slušate?